Wikia

QuotationMarks.png
"They think I'm a man out of control... but I never had so much control."
Aiden Pearce[src]

Aiden Pearce
Aiden pearce.png
Status Levend
Leeftijd 39
Geboortedatum 2 Mei 1974
Geboorteplaats Belfast, Noord-Ierland
Nationaliteit Amerikaan (ingeburgerd)
Stem Noam Jenkins
Game(s) Watch Dogs

Aiden Pearce is het hoofdpersonage in de game Watch Dogs. Hij is een zeer vakkundige hacker die toegang heeft tot de CtOS van Chicago, door een apparaat te gebruiken dat Profiler heet. Hij is geobsedeerd door bewaking, bescherming en controle. Zijn naasten werden en worden aangevallen, daarom is hij een wreker geworden die enorm ver gaat om zijn dierbaren te beschermen. Hij is constant bezig met het in de gaten houden en observeren van zijn familie. Pearce wordt ook wel omschreven als een "grijze zone".

BiografieEdit

Pearce is een Noord Ierse man met halflang haar. Hij draagt donker bruine schoenen, donkerblauwe spijkerbroek, een witte sweater, een bruine jas en een legergroene baseball pet. Hij draagt ook een Cole voor zijn mond en neus om zijn identiteit te beschermen.

Zoals er in de E3 Gameplay Video werd getoond is Pearce 39 jaar oud en geboren in Belfast, Noord-Ierland, maar nu een Amerikaanse burger met een strafblad. Zijn verslag toont ook dat de politie gewaarschuwd is van zijn status als burgerwacht. Hij groeide op in een ruige buurt en is vermoedelijk gewend aan geweld.

Pearce's criminele verleden leidde tot een gewelddadig familiedrama, dat hem dwong om controle te krijgen over de hele stad Chicago. De stad gebruikend als zijn wapen, jaagt Pearce op de mensen die verantwoordelijk zijn voor het kwetsen van zijn familie.

Om zijn dierbaren te beschermen, bewaakt hij hen 24/7 in het geheim. Zijn familie blijft echter in gevaar komen en dus neemt Pearce het recht in eigen hand, stelt de lekken in de systemen bloot en gebruikt ieder wapen dat hij tot zijn beschikking heeft om zijn doelen te bereiken.

StrafbladEdit

Pearce bracht 11 maanden door in Cook County Correctional. Hij werd beschuldigd van computerfraude, illegaal wapenbezit en diefstal. Hij heeft een aanhoudingsbevel voor onmiddellijke arrestatie.

Gepleegde MoordenEdit

De volgende lijst bevat alle moorden van Aiden Pearce

WeetjesEdit

  • Er is een mogelijkheid dat Pearce werkt voor een groter netwerk van burgerwachten. Dit is getoond in de E3 gameplay video, waar een medespeler, Bixxel 44, bevolen wordt door een Anonieme Hacker om Pearce te beschermen.
  • Pearce wordt in het spel getoond als een Amerikaan, maar is geboren in Ierland.
  • De speler zal in het spel de mogelijkheid hebben Pearce's kleding en auto's aan te passen.

GalerijEdit

Around Wikia's network

Random Wiki